Matthias van Estrik

Waar blijft de tijd? In dienst bij een toponderneming betekent dat de tijd je door de vingers glijdt. Zoals ook in een goede relatie 12½ jaar als in een vogelvlucht doorgevlogen is. We hebben niet stil gestaan, in de supermarktketen niet, in de persoonlijke sfeer niet. 

Als de dag van gisteren: De uitnodiging van de toen 40-jarige ambitieuze ondernemer voor een gesprek resulteerde in AH, dat wil zeggen ‘Aftastend Handelen’ op de winkelvloer.

De derde juni van het jaar 2007 trad ik in dienst en zette mijn beste beentje voor, de vakken moesten gespiegeld vol staan. Door Marco en Dirk-Jan, teamleiders die mij inwerkten en wegwijs maakten, werd ik enthousiast en ook eigenwijs in de zin dat ik mijn eigen weg ging zoeken bij Albert Heijn, de letters AH kregen een nieuwe invulling: ‘Altijd Hogerop’. Mijn pad liep naar de broodafdeling, naar Deli en Kassa en werd AH hier de afkorting voor ‘Allround Housekeeper’. Daarna werd ik teamleider Verkoopklaar.

Nieuwe winkel

Wie twaalfeneenhalf jaar werktijd in AH klokt en dat met Martin de Berg aan het roer is verzekerd van blijvend ondernemen. Het koperen feest vindt dan ook plaats in een volslagen nieuwe winkel, de locatie is op korte loopafstand verplaatst, een schitterend nieuw pand waarin de klant meer afstand kan lopen langs een oogstrelend assortiment.

Op de nieuwe plek was Peter Grinwis net als in de ‘oude’ winkel de supermarktmanager, een vertrouwd gezicht in een vertrouwde supermarkt op een altijd vertrouwde manier.
In het spiksplinternieuwe pand van AH De Berg is mijn ontwikkeling doorgegaan. Een geweldige kans is mij geboden. In het oude pand startte de heer De Berg een nieuwe onderneming, de ‘Jouw Marktkraam’ werd er gevestigd, en collega Peter Grinwis beet er zich in vast. Samen met mijn werkgever maakte hij de nieuwe formule daar tot een succes waardoor op mijn bord werd gelegd om van de nieuwe Albert Heijn een succesnummer te maken. De functie van supermarktmanager werd mij gegund en sinds januari 2017 ben ik verantwoordelijk de Albert Heijn een gezicht te geven en de klanten het naar de zin te maken.

Klanttevredenheid
Het is een geweldige uitdaging om er voor iedereen te zijn, je succes te zoeken, in het oog hebben voor de klant, het er zijn voor iedereen en tot het uiterste te gaan om klanten te winnen en te binden. Zijn de klanten dik tevreden dan zijn wij het ook. Het vraagt teamwork, flexibiliteit is een vereiste, scherpe waarneming een ‘must’, en op een uur of een dag moet je niet kijken. Gedurende twaalfeneenhalf jaar zijn de ontwikkelingen gevolgd en is met de techniek van vandaag de winkel in een ‘flow’. Groot zijn de ontwikkelingen waar de zelfscan de intrede heeft gedaan, waar het is ‘scan and Go’. Het biedt de klant mogelijkheden van ‘zelfredzaamheid’, ‘zelfwerkzaamheid’, de klant bespaart bij AH ‘time and money’.

Proficiat

Als accuraat winkelpersoneel luisteren we naar onze klanten, zijn we in voor gesprek en nieuwe ideeën, we vullen daarmee de letters AH in voor ‘Always Hearing’. In onze teams op de verschillende afdelingen is er voortdurend ontwikkeling (geweest) en worden telkens nieuwe uitdagingen gezocht. Gaat het om onze Albert Heijn winkel te Ouddorp dan letten we op de kleintjes, we willen groot zijn voor de kleintjes, we willen een top-bedrijf zijn waarvoor we de AH-vlag in de top hijsen, een winkel ‘Adem-benemend Hoogstaand’.

Wie bereid is tot alle werk en klussen, ontvangt kansen. Ik wens de familie De Berg een mooie voortzetting toe, de ‘AllerHartelijkste’ supermarkt in onze omgeving en van het ‘AllerHoogste’ niveau. Proficiat!

Terug naar onze mensen