Ezra van Estrik

Het is 12,5 jaar geleden dat de heer De Berg de Albert Heijn overnam van de heer Kauffman. We willen dit niet ongemerkt voor bij laten gaan. Mijn schoenmaat werd groter en ik kon grotere stappen nemen, mijn handen werden flinker zodat ik nog meer kon aanpakken en mijn handen kon laten wapperen toen mijn werkgever de heer De Berg de AH overnam.

Op mijn 15e verjaardag ging de telefoon met regelmaat. Er was een speciaal telefoontje. De heer De Berg feliciteerde mij op 30 april 2010 met mijn verjaardag en vroeg of ik op gesprek wilde komen. Een bijzondere vraag op mijn verjaardag, waarmee ik al helemaal niet had gerekend. We spraken voor de volgende dag af en op 1 mei, de dag van de arbeid, zat ik volgens afspraak met de heer De Berg aan tafel. Er werden spijkers met koppen geslagen oftewel zaken gedaan: op 4 mei 2010 stond ik op de AH-werkvloer van mijn huidige werkgever.

De eerste werkdag was aftasten maar het beviel me wel. Het betekende al heel gauw dat de winkel een vertrouwde plek voor me werd en de klanten mij regelmatig in de winkel zagen als vaste werkkracht. Eerlijk is eerlijk: ik begon het werk niet met de gedachte om in de supermarktketen mijn tijd door te brengen, ik dacht dat dit werk mijn ding niet was en zou worden. Maar niets is minder waar…

Al doende leer je. Ik ook. De jaren door heb ik ervaring op gedaan, steeds meer ben ik gaan doen en langzaamaan ook verantwoordelijkheid gaan krijgen. De vakken heb ik gevuld en die houd ik voor koning klant gevuld, tegelijk mag ik ook een stukje leiding hebben en proeven hoe leuk en geweldig het is om het team Verkoopklaar aan te sturen. Sinds kort ben ik bezig om met de vereriste papieren het naamplaatje teamleider te dragen. Dat moet me lukken want het team Verkoopklaar is een geweldig team, ik denk aan mijn collegae en zij denken aan mij. Iedere dag is er wel wat te beleven en iedere dag is het een uitdaging om het de klant nog beter te maken. Het leuke van teamleider is de verschillende taken. Alert zijn in het magazijn en in de winkel. De vracht ontvangen, deze controleren en waar nodig retourneren, nauwkeurig tellen, geen lege schappen dus steeds op tijd vullen, kassa draaien en al met al ervoor zorgen dat de winkel pico bello is en de klant tevreden is. Het streven is dat u als klant graag komt en met tevredenheid onze producten koopt en consumeert. U en jij zijn de klant, jullie staan op plek 1.

Mijn big boss de heer De Berg feliciteren wij met zijn jubileum. Vriendelijk en behulpzaam hengelde hij mij binnen en op dezelfde manier ‘vist’ hij iedere klant. Iedere klant is voor hem de hoofdprijs, daarom streven we er met ons allen naar een klantvriendelijke winkel te zijn waarin u als klant een warm en goed gevoel hebt als het gaat om uw winkelen. U moet overtuigd zijn: AH heeft oog en respect voor de klant. We wensen de heer De Berg nog vele jaren toe in onze AH en op naar de volgende 12,5 jaar. De sfeer is goed en fijn, een schouderklop en proost om de beste AH van Nederland te zijn.

We blijven u graag in onze winkel zien en als nieuwe klant zien we u graag komen. Heeft u een vraag, stel hem gerust. We zijn er voor u, onze bonusklanten!

 

Terug naar onze mensen