Kassabon

Vanaf nu worden bij de kassa’s van Albert Heijn Ouddorp alleen nog kassabonnen geprint als klanten de bon graag willen hebben. Deze maatregel levert op jaarbasis een forse papierbesparing op. De kassabonnen die nog wel geprint worden zijn van duurzaam FSC papier.Het afgelopen jaar heeft in een aantal Albert Heijn winkels een proef plaatsgevonden met het printen van de kassabon op verzoek van de klant. Uit de proef is gebleken dat ruim 60% van de klanten de kassabon niet nodig vindt. In de AH to go’s ligt dit percentage nog veel hoger. Daar heeft 97% geen behoefte aan de kassabon. Naar aanleiding van deze positieve resultaten is besloten de proef uit te rollen naar een meerderheid van de Albert Heijn winkels.

Wilt u de bon?
Een aanpassing in de kassa maakt het mogelijk om per transactie aan te geven of de kassabon geprint moet worden. Voor klanten verandert er niets. Bij het afrekenen wordt nog steeds gevraagd of de kassabon gewenst is, klanten hoeven dit niet zelf aan te geven. Alleen bij bepaalde producten, zoals pre-paid vouchers of producten met garantie krijgen klanten automatisch de kassabon.

Klimaatbeleid Albert Heijn
Albert Heijn besteedt veel aandacht aan maatregelen die een bijdrage leveren aan de verbetering van het klimaat. Het reduceren van CO2 uitstoot en afval zijn daarbij belangrijke speerpunten. Het printen van de kassabon op verzoek van de klant zorgt voor een besparing van tienduizenden kilometers papier op jaarbasis en reduceert tevens het zwerfaval rondom Albert Heijn winkels. Het printen van de resterende kassabonnen op duurzaam FSC papier maakt deze maatregel compleet. Het reduceren van CO2 uitstoot wordt bereikt door de komende jaren in alle Albert Heijn winkels de wandkoelingen af te dekken met deuren. Deze maatregelen dragen bij aan het behalen van de doelstelling om in 2015 20% minder CO2 per vierkante meter winkelruimte uit te stoten.